قوانین و مقررات گروه طراحی خلاقانه دیجیتال

مشتریان گرامی قبل از شروع به نکات زیر توجه فرمایید:

1- مجاز بودن سفارشات طبق قوانين وزارت ارشاد اسلامي الزاميست.

۲- اگر سفارشاتي که ممنوعيت چاپي دارند مانند ( تصوير پول، انواع فال و تاتو، تصاوير بانوان ( چهره يا اندام )، آموزش رقص ، تصاوير بدنسازی ، طرح های ورق های بازی يا مشابه آن، نصب آنتن ماهواره ای ، شرکت های هرمي، عکس چهره ائمه اطهار و … توسط شما ثبت شود و درصورتي که از چشم متصدی کنترل گروه طراحی خلاقانه دیجیتال دور بماند و وارد پرسه چاپي شود اين سفارش ها توسط گروه امحاء خواهد شد و غير از هزينه سفارش ، کليه مسئوليت این امر، اعم از جريمه های نقدی و کيفری به عهده سفارش دهنده مي باشد، لذا در هنگام ثبت سفارش خود، اين مهم را در نظر بگيريد.

۳- در اين ميان سفارشاتي هستند که جهت ثبت آن نياز به ارائه مجوز مي باشد که تعدادی از آنها به شرح زير است : آرم شرکت های دولتي – انواع برچسب های تمام لاتين – مواد دارويي – مواد شيميايي – انواع کارت ضمانت – برچسب های راهنمايي و رانندگي – برچسب مواد غذايي – تجهيزات پزشکي – مواد آرايشي و بهداشتي و …

۴- طراحی در چندین مرحله برای شما ارسال شده و اصلاحات خواسته شده ی شما بر روی سفارش اعمال می شود. لطفا تمام موارد از قبیل ( عنوان، آدرس، تلفن، توضیحات و … ) را کنترل نمایید. پس از تایید نهایی توسط شما امکان هیچگونه اصلاح و تغییری نمی باشد و گروه طراحی خلاقانه دیجیتال هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات پیش آمده ناشی از عدم دقت شما نخواهد داشت.
۵- این امکان وجود دارد که یک طرح برای چندین نفر در بازه زمانی مختلف ویرایش و چاپ شود.

چاپ عمومی

1- کلیه سفارشات چاپ افست در فرم های عمومی بسته می شوند. لازم به ذکـر اسـت هـر فرم عمومـی دارای میانگـین رنگـی خاص می باشد و رنـگ ها بر اسـاس رنـگ قـالب فرم چـاپی تنظیـم میشود از این رو کـلیه کارهایی که در این فرم چاپ میشود، با ۱۵% اختلاف رنـگ نسبت به مانیتور استاندارد مواجه خواهند شد.

۲- به علت تغییر مـداوم مـواد اولیه ( کاغذ، مرکب، روکش ها و… ) و همچـنین تـفاوت میانگین رنـگی در هر فـرم سفـارشات شما در محصولات عمـومی که حـتی با اخـتلاف یک فـرم چـاپ شده اند با هـم قابل مقایسه نخـواهد بود. (اختلاف محصولات عمومی از چـاپ تا چاپ ۳۰% خواهد بود)

۳- شما میتوانید قبل از سفارش نمونه جنس ها را بررسی نمایید اما به یاد داشته باشید بافت و ضخامت کاغذ، کـاور لـمینیت و هـمچنین کـیفیت چـسبندگی لیـبل ها در برند های مختـلف، متفاوت اسـت و خـرید گروه طراحی خلاقانه دیجیتال بر اساس موجودی بازار می باشد لـذا هنـگام سفارش این مـهم را در نظر بگیرد.

چاپ ریسو

1- چاپ تراکت ریسو یکی از ارزانترین راه های تبلیغاتی برای معرفی یک کسب و کار است. تراکت ، جنسی نازک تر از کاغذ معمولی دارد و بصورت تک رنگ مشکی می شود و یا به اصطلاح با رنگ سیاه و سفید چاپ می شود.

۲- چاپ ريسو براي انواع دسته فاكتور فروش ، قبوض و اوراق اداري ، پاكت ، كارتكس و خلاصه چاپ هايي با طرح هاي ساده (متن و جدول) كه نياز به كيفيت خيلي بالايي ندارند و در ضمن با تيراژ بالا هم چاپ مي شوند مناسب است.

۳- چون چاپ در دستگاه هاي ريسو با مركب انجام مي شود طرح هايي كه در يك سمت كاغذ چاپ مي شوند سايه اي كم رنگ در پشت برگه بوجود مي آورند. بنا بر اين چنانچه برگه ها به صورت پشت و رو چاپ بشود كيفيت چاپ اندكي كاهش مي يابد.

۴- در چاپ ریسو به هیچ عنوان از ترام (طیف چند رنگ یا از کمرنگ به پررنگ) و عکسهای طبیعی نمی شود استفاده کرد.

۵- چاپ ریسو قابلیت چاپ متن و تصاویر وکتور تکرنگ را دارا می باشد.

۶- نهایتا در نظر داشته باشید چاپ ریسو کم کیفیت ترین چاپ را خواهد داشت

سفارشات فاکتور

1- در نظر داشته باشید که در چاپ فاکتور برای صحافی منگنه، فضایی به پهنای ۲ سانتیمتر مورد نیاز است که از ابعاد کاغذ کسر خواهد شد.

۲- هنگام طراحی فاکتور از درج کلمه «شماره» خوداری می شود زیرا جای شماره هنگام فرم بندی مشخص می شود.

۳- به دلیل گراماژ کم کاغذ فاکتور، از هر گونه طرح تمپلات استفاده نخواهد شد.

۴- در صورتیکه در زمینه فاکتور NCR به غیر از خطوط جدول فاکتور، طراحی دیگری انجام شود، موجب کاهش اثر انتقالی برگه های فاکتور به یکدیگر خواهد شد.

۵- رنگ برگه ها بنا بر موجودی چاپخانه تعیین خواهد شد ونوشتن رنگ نسخه ها در توضیحات ملاک نمیباشد. لطفا در هنگام سفارش دقت فرمایید.

۶- منظور از «۱۰۰۰ شماره فاکتور» چیست؟ این پرسش را با یک مثال پاسخ می دهیم:
مثلاً در چاپ یک فاکتور سه برگی، که دسته های تحویلی شامل نسخه های به ترتیب سفید، آبی و زرد می باشند، و این ترتیب تا پایان دسته مرتباً تکرار می شود، به هر سری سه تایی از این نسخه ها یک شماره می گوییم. زیرا هر سری دارای یک شماره سریال یکسان می باشد. همین مثال برای دوبرگی و چهار برگی نیز صادق است. پس به طور نمونه سفارش دهنده در زمان دریافت ۲۰۰۰ شماره فاکتور ۳ برگی، در واقع ۶۰۰۰ برگ دریافت کرده است.

۷- تفاوت نسخه ها فقط در رنگ کاغذ آن است، نه در رنگ چاپ آن.

۸- هزینه چاپ ۲۰۰۰ عدد فاکتور A5بیش از ۱۰۰۰ عدد فاکتور A4است. چون علیرغم، هزینه زینک، چاپ و کاغذ یکسان، بابت شماره زنی، پرفراژ و غیره بعلت تعداد بیشتر، هزینه بیشتری صرف می شود.

۹- در فاکتور ۲، ۳ یا ۴ برگی ساده، برگ اول کاغذ تحریر ۷۰ گرمی و مابقی نسخه ها کاغذ الوان معمولی (ایرانی) می باشد، که کاربر در زمان استفاده، برای به جا ماندن اثر خودکار روی سایر نسخه ها، می بایست مابین آنها «کاربن» قرار دهد.

۱۰- در فاکتور ۲، ۳ یا ۴ برگی NCR (کاربن لس) همه برگه ها حتی برگ سفید اول، از نوع NCR (کاربن لس) بوده و دیگر نیازی به قرار دادن کاربن مابین نسخه ها وجود ندارد. (مانند برگه های دفترچه بیمه تامین اجتماعی)

۱۱- گراماژ کاغذ الوان و NCR بسته به مارک کاغذ موجود در بازار از ۴۰ تا ۵۵ گرم می باشد.

گروه طراحی خلاقانه دیجیتال، کلیه سفارشات فاکتور را صرفاً از طریق چاپ افست انجام می دهد.

چگونگی محاسبه زمان تحویل سفارشات

شاید تا بحال کسی به این مسئله توجه نکرده باشد که محصولات چاپی (حتی یک کارت ویزیت) برای سفارش دهنده با مشخصات خاص ایشان (یعـنی فایل) تولید می شود در نتیجه محصول از قبل آماده نیست و بعد از طی کردن پروسه ای خاص برای تحویل آماده می شود. این پروسه زمان خاصی را طبق نوع محصول می طلبد و دانستن این زمان و چگونگی محاسبه آن برای سفارش دهنده مهم و حتی در مواردی حیاتی می باشد.
برای درک روش محاسبه ابتدا بایستی دو نکته زیر را در نظر بگیرید:
نکته ۱ – ساعت مقرر چیست؟ روز های شـنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳ و روزهای پنج شنبه ساعت ۱۰ را ساعـت مقرر در نظر بگیرید.
نکته ۲ – روز های تعطیل رسمی و غیر رسمی روز کاری محاسبه نمی شود.
مثال زیر را به دقت مطالعه فرمائید:
فـرض کـنید: سفـارش شـما در روز چـهارشنبه ثبت شـده و زمـان تحــویل آن ۲ روز کاری اسـت، در این مـیان ثـبت سـفارش شـما قـبل یا بعـد از ساعـت مقرر در زمـان تحـویل آن تاثـیر مستقـیم دارد. در ایـن مثـال به چـگونگـی محـاسبـه زمان تحـویـل کار بر حـسب روز و ساعـت ثبت سـفارش می پردازیم

تذکرات مهم چاپ

1- کلیه سایز های ارایه شده استاندارد می باشند. سایز سفارشات بعد از برش نسبت به نوع خدمات سفارش مورد نظر تغییر خواهد کرد.

۲- در تمام سفارشات حاشیه ی ۵ الی ۷ میلیمتری برای خلاصی برش در نظر گرفته می شود.

۳- تمامی سفارشات چاپی با ۳% تا ۷% باطله یا کسری تحویل داده می شود.

۴- گروه طراحی خلاقانه دیجیتال مسئولیتی در قبال خوانده شدن QR-Code نخواهد داشت.

طراحی سایت

1- 7 الی ۱۵ روز پس از عقد قرار داد پیش نمایشی از وب سایت تحویل کارفرما داده می شود و سعی بر این است که تا حد امکان نظر کارفرما در این خصوص جلب شود و پس از تاییده ی نهایی پیش نمایش وب سایت توسط کارفرما، برنامه نویسی وب سایت طی مدت ۳ الی ۴ هفته به اتمام خواهد رسید. البته بر اساس نیاز کارفرما، امکان دارد این مدت افزایش پیدا کند.

۲- زبان برنامه نویسی php می باشد و در قالب CMS وردپرس خواهد بود.

۳- کلیه اطلاعات مورد نیاز سایت اعم از عکس ، کاتالوگ ، فرآیندها ، اطلاعات علمی و فنی مربوطه و دیگر نیازمندی ها مانند : آرم شرکت ، رنگ های سازمانی و … می بایست توسط کارفرما تهیه شود.

۴- بارگزاری ۲۰ محتوا ( آدرس، تلفن، شعب، لوگو، درباره ما، خدمات، ۱عدد اسلایدر و سایر موارد مشابه ) انجام می گردد.

۵- بارگذاری محتوای بالاتر از ۲۰‌عدد شامل هزینه می‌باشد که‌ مبلغ آن بعد‌از توافق توسط کارفرما به پیمانکار پرداخت می‌گردد.

۶- هزینه عکاسی صنعتی ، تایپ ، ترجمه ، انیمیشن ، تهیه و تولید موسیقی ، صدا و فیلم ، دیجیتایز کردن موسیقی و صدا و فیلم ، تغییرات اساسی در ساختار وب سایت و موارد متفرقه دیگر بعهده کارفرما می باشد .

۷- پس از اتمام قرارداد و تحویل وب سایت از طرف پیمانکار ، کارفرما به مدت ۱۵ روز به منظور بررسی نهایی و یا تغییرات مورد نیاز احتمالی ، زمان خواهد داشت ، تا نظرات و نیازهای خود را به صورت کتبی به پیمانکار اعلام نماید . بدیهی است بعد از گذشت ۱۵ روز از اتمام مدت قرارداد و تحویل وب سایت ، پیمانکار هیچ گونه تعهدی در قبال تغییرات و یا ایرادات احتمالی نداشته و در صورت نیاز انجام تغییرات ، طبق تعرفه و خارج از مبلغ قرارداد هزینه های مربوط اخذ خواهند شد .

۸- پس از اتمام و تحویل پروژه به کارفرما ، پیمانکار موظف می باشد آموزش های لازم ، جهت تولید محتوا و مدیریت وب سایت را به کارفرما آموزش دهد .

در صورتيکه به هر گونه خطا برخورد کرديد، مراتب را از طریق راه های ارتباطی سایت به اطلاع ما برسانيد.

keyboard_arrow_up